- Locatie
3.01 Raadzaal
- Voorzitter
- Tom Verhoeve
- Toelichting
-
De Avond voor de Stad is de wekelijkse vergadering waarin de raadsleden zich voorbereiden op de Raadsvergadering, die één keer per maand plaatsvindt.
Raadsleden en steunfractieleden kunnen vragen stellen en debatteren over voorstellen, inwoners kunnen hun mening geven, de raad krijgt informatie over een onderwerp of er is een dialoogsessie. Meestal is er tijd voor mondelinge vragen over onderwerpen die de raad aandraagt tijdens de rondvraag.
- Agenda documenten
Uitzending
Agendapunten
-
1
De rondvraag is bedoeld voor raadsleden die een onderwerp willen bespreken dat niet op de agenda staat. Vaak gaat het over actuele onderwerpen, waarover zij vragen stellen aan de verantwoordelijk wethouder. De vragen voor vanavond moeten uiterlijk woensdagavond om 20 uur binnen zijn, zodat er een antwoord voorbereid kan worden.
-
2
Dit onderdeel is bedoeld voor inwoners of organisaties uit de stad die hun mening willen geven over een onderwerp dat niet op de agenda staat. Voor deze avond zijn twee aanmeldingen.
De insprekers zijn Paul Vahl en Rien Nijsse.
De heer Vahl komt inspreken over de plaatsing van windturbines in de gemeente IJsselstein nabij de gemeentegrens met Nieuwegein.
De heer Nijsse komt inspreken over het beleid ten aanzien van subsidieverstrekking. -
3
Het college is bezig met de voorbereiding van een voorstel om in park Oudegein een evenemententerrein te realiseren. De gemeente wil graag een evenemententerrein aanleggen om bij te dragen aan verbondenheid en gezelligheid in Nieuwegein. Hiervoor zijn vier locaties onderzocht. Drie ervan (Oude Wielerbaan, Galecopperzoom, noorden Park Oudegein) zijn afgevallen vanwege redenen met betrekking tot onder meer geluid, biodiversiteit, bereikbaarheid en parkeren.
Dat betekent dat er nu gesproken wordt over het midden van Park Oudegein. Omdat de raad, voordat er een beslissing genomen moet worden, graag wil weten hoe inwoners eb betrokken organisaties over dit idee denken, wordt er deze avond een gesprek met de stad georganiseerd.
Bijlagen