- Locatie
4.01 Gildenborchzaal
- Voorzitter
- Gerben Horst
- Toelichting
-
Tijdens de Avond voor de Stad bereiden de fracties de Raadsvergadering voor. Dit gebeurt in verschillende gespreksvormen, zoals de rondvraag, het raadsvoorbereidend debat, een dialoog met inwoners of college of een informatief onderdeel. Ook is er ruimte voor inwoners of organisaties die iets met de raad willen delen.
De Avond voor de Stad is openbaar en dus bij te wonen in de Raadzaal. Hieronder kunt u de vergadering volgen via de livestream. U kunt ook later terugkijken. - Agenda documenten
Uitzending
Agendapunten
-
1
Tijdens de raadsvergadering van 25 januari zal de raad een besluit nemen over de nieuwe Koers Sociaal Domein. Hierin is te lezen hoe het beleid van de gemeente eruit zal zien op het gebied van onderwerpen als werk, jeugd en zorg.
De koers wordt deze avond tweemaal besproken. Eenmaal in een informatieve vorm, waarbij de raad de kans krijgt om feitelijke vragen te stellen over de koers, zowel aan ambtenaren van de gemeente als aan andere betrokkenen, die voor deze avond zijn uitgenodigd. Later vanavond (agendapunt 3) voert de raad een politiek debat over de nieuwe koers. Hierbij worden kritische vragen gesteld aan de wethouder en kunnen raadsleden onderling debatteren over de koers. Aan het einde van de avond kunnen de raadsleden hun zorg- en aandachtspunten meegeven.
Bijlagen
-
2
Tijdens het intermezzo krijgt een inwoner of organisatie uit de stad de kans zijn initiatief aan de raad te introduceren. Voor de raad is het fijn om te weten wat er in de stad speelt en voor een initiatiefnemer kan het goed zijn bij de raad bekend te zijn. Bovendien geeft het onze raadsleden de kans tussen de bedrijven door even de benen te strekken en een drankje te pakken; het intermezzo vindt namelijk plaats op de gang buiten de Raadzaal. Het is dan ook niet te volgen via de stream.
Bent u geïnteresseerd om tijdens het intermezzo het woord te krijgen? Dat kan, het staat elke maand opnieuw op de agenda! Meld u aan via griffie@nieuwegein.nl.
-
3
Zie agendapunt 1 hierboven.
Bijlagen